2. Načela in družbena odgovornost
Za nas je to vprašanje družbene odgovornosti in verodostojnosti, se zavzemati za trajnostno upravljanje, varovanje socialnih in ekoloških standardov ter interesov družbe, kot celote. Zato v zvezi s tem veljajo jasna načela in standardi.
2.1 Človekove pravice in delo otrok
Spoštujemo mednarodno priznane človekove pravice in podpiramo njihovo spoštovanje. Ne prenašamo vedenja, ki teh ne upošteva.
V našem podjetju ne sprejemamo nobenega nezakonitega zaposlovanja otrok in mladih.
2.2 Enake možnosti in svoboda pred diskriminacijo
Spodbujamo enake možnosti in se izogibamo diskriminaciji pri zaposlovanju zaposlenih, pa tudi pri službenem napredovanju ali zagotavljanju ukrepov za usposabljanje in nadaljnje usposabljanje. Vse zaposlene obravnavamo enako, ne glede na spol, starost, barvo kože, kulturo, etnično poreklo, spolno identiteto ali usmerjenost, invalidnost ali versko pripadnost.
2.3 Skladnost z zakonodajo in pravom
Pričakujemo, da bodo vsi zaposleni upoštevali veljavne zakone in predpise. Vse vodje v našem podjetju se morajo seznaniti s temeljnimi vrednotami. V tem pogledu delujejo kot zgledi in zaposlenim nalagajo, naj se vedejo v skladu z zakoni in predpisi.
2.4 Skladnost s socialnimi standardi
Skupaj z vodstvenimi delavci si prizadevamo, da se do vseh zaposlenih ravna dostojanstveno in spoštljivo. Vsi zaposleni morajo imeti možnost delati v delovnem okolju brez telesnih ovir in spolnega, psihološkega ali verbalnega nadlegovanja. Kršitve obravnavamo ob upoštevanju skrbi žrtev in potencialnih prič, ne glede na čin in značaj žrtve.
Pričakujemo, da naši zaposleni stojijo za demokratičnimi načeli.
Upoštevamo zakonske predpise, da zagotovimo poštene delovne pogoje in plačilo, delovni čas in da zaščitimo zasebnost.
V okviru strokovnega usposabljanja spodbujamo širjenje poklicnih veščin naših zaposlenih, z ustreznimi usposabljanji in ukrepi nadaljnjega usposabljanja.
Tudi od naših poslovnih partnerjev pričakujemo skladnost z enakovrednimi socialnimi standardi na naslednjih področjih: Človekove pravice, skladnost z zakoni, zaščita otrok in mladine, ravnanje z zaposlenimi, enake možnosti, zdravje in varnost pri delu, plače in socialne ugodnosti.
2.5 Zdravje in varnost
Varnost in zdravje pri delu sta bistveni del vseh operativnih procesov v našem podjetju.
Na vseh delovnih mestih sprejmemo potrebne ukrepe, da se izognemo nesrečam in poškodbam zdravja ter zagotovimo skladnost s predpisi o varnosti in zdravju pri delu. Vsak vodja je pri tem dolžan podpirati svoje zaposlene.
Pričakujemo, da bodo podizvajalci in vsa podjetja, ki sodelujejo z nami, upoštevali primerljive standarde.
2.6 Varstvo okolja / trajnost
Kot podjetje v industriji ravnanja z odpadki in recikliranja, so za nas izjemnega pomena zaščita okolja in podnebja ter učinkovita raba virov.
Cenimo izogibanje ali zmanjševanje onesnaževanja okolja, z zmanjšanjem potreb po energiji in vodi, emisijah in odpadkih.
Zanašamo se na uporabo ekološko učinkovitih tehnologij in materialov za varstvo okolja, varčnost in ponovno uporabo.
Podpiramo trajnostne poslovne prakse in okoljsko ozaveščene ukrepe naših menedžerjev in zaposlenih.
Vsak zaposleni je odgovoren za skrbno ravnanje z naravnimi viri in da s svojim individualnim vedenjem prispeva k varovanju okolja in podnebja.
S poročanjem o trajnosti zagotavljamo celovit prikaz naše družbene in ekološke uspešnosti. To strankam, zaposlenim, dobaviteljem in drugim zainteresiranim strankam omogoča, da dobijo predstavo o vplivih poslovnih dejavnosti našega podjetja - na družbo in okolje.
2.7 Vodenje kakovosti
Naš sistem vodenja kakovosti zagotavlja, da izdelki in storitve, ki jih razvijamo in prodajamo, v vseh pogledih izpolnjujejo zahteve naših strank. Pri tem je vsak zaposleni odgovoren za zadovoljstvo svojih zunanjih in notranjih strank.
Skupaj z ravnanjem z okoljem ter zdravjem in varnostjo pri delu, se sistem vodenja kakovosti, kot del našega integriranega sistema vodenja, redno zunanje certificira, v skladu s standardi evropske norme ISO.
3. Obnašanje v podjetju
3.1 Vedenje drug do drugega
Velik pomen pripisujemo dejstvu, da vsi zaposleni med seboj ohranjajo zaupljiv, odprt in spoštljiv odnos. Aktivno nasprotujemo diskriminaciji, nadlegovanju in drugim slabšalnim vedenjem do zaposlenih.
3.2 Vrednote podjetja
Delujemo v skladu z našimi vrednotami spoštovanja, izmenjave in odgovornosti („mi smo eno“).
Medsebojno ravnanje s SPOŠTOVANJEM
Srečujemo se z radovednostjo in zanimanjem ter prepoznavamo svoje razlike. Pri srečanju smo pozorni na manire in ton in predpostavljamo dober namen. Prepoznamo delovne rezultate in uspešnost (drugih) in jih cenimo.
Med seboj ostanemo na IZMENJAVI
Aktivno se povezujemo in si vzamemo čas, tudi za osebni stik. Pri interakciji je za nas pomembno, da poslušamo in postavljamo vprašanja. Zagotavljamo, da se znanje in informacije prenašajo in pridobivajo ciljno, pravočasno in pravemu prejemniku. Odprti smo za spremembe, postavljamo impulze in razvijamo ideje.
Skupaj prevzemamo ODGOVORNOST
Držimo se dogovorov in zavez ter izvajamo svojo določeno vlogo. Gremo v skupno smer in AKTIVNO oblikujemo, z zavzetostjo in zavedanjem rešitev. V aktivni podpori in skrbi previdno ravnamo z lastnimi in tujimi viri.
Vrednote spoštovanja, izmenjave in odgovornosti v enaki meri zagotavljajo okvir in podporo naši skupnosti. Vedenje kolegov in direktorjev postane bolj pričakovano in predvidljivo. Vsakdo lahko in mora prispevati k spodbujanju medsebojnega sodelovanja.
3.3 Podpiramo SPREMEMBO
Z močnejšim povezovanjem v mreže, spoštljivo in odgovorno interakcijo med seboj in z viri podjetja in nas kot ljudi lahko vsakodnevno poslovanje, projekte in konflikte rešujemo učinkoviteje in sprejemamo odločitve.
Naše delovanje izboljšujemo z občutkom odgovornosti za celoto, nezapleteno izmenjavo in raznolikostjo naših talentov, ki so neustrašni in imajo pogum razviti in preizkusiti nove ideje.
3.4 Izogibanje navzkrižjem interesov
V našem podjetju se poslovne odločitve sprejemajo v skladu z interesi podjetja.
Izogibamo se situacijam, v katerih bi bili naši osebni ali finančni interesi v navzkrižju s podjetjem.
Če se konfliktne situacije vseeno pojavijo, jih je treba rešiti v skladu z zakonodajo in veljavnimi smernicami podjetja.
3.5 Ravnanje z lastnino podjetja
Premoženje podjetja obravnavamo in uporabljamo primerno in previdno ter ga zaščitimo pred izgubo, krajo in zlorabo. Opredmeteno in nematerialno lastnino podjetja uporabljamo samo za poslovne namene in ne za osebno uporabo, razen če je to izrecno dovoljeno.
Naši zaposleni so skupaj z nadrejenimi odgovorni za to, da vrsta in obseg službenih potovanj vedno ustrezata namenu potovanja. Potovanja vedno načrtujemo ob upoštevanju časovnih in stroškovnih vidikov ter upoštevamo potovalne smernice podjetja.
4. Ravnanje v poslovnem prometu
4.1 Izogibanje korupciji
Naše podjetje se zavzema za tehnološko usposobljenost, inovativno moč, usmerjenost k kupcem in motivirane, odgovorne zaposlene. Na tem temelji naš visok ugled in trajnostni gospodarski uspeh v konkurenci.
Korupcija ogroža ta jamstva za uspeh in se ne bo dopuščala. "Podkupnine" in drugi nepošteni vplivi na poslovne odločitve niso sprejemljivi in jih ne izvajamo, da bi pridobili določeno naročilo. Raje se odrečemo poslovanju, kot pa da kršimo zakon.
Vsakega zaposlenega v našem podjetju pozivamo, da na svojem območju odgovornosti aktivno prispeva k uspešnemu preprečevanju korupcije.
4.2 Darila, vabila in druge ugodnosti
Prepovedano je kakršno koli sprejemanje ali dodeljevanje prednosti in ugodnosti (darila, vabila in druge ugodnosti), v neposredni materialni ali časovni povezavi s poslovno odločitvijo.
Izogniti se je treba tudi sumu nepravičnega vplivanja na poslovne odločitve.
Da bi dosegli najvišjo možno stopnjo varnosti ukrepanja v zvezi s tem, v našem podjetju velja "smernica proti korupciji", ki med drugim ureja možnost sprejemanja in podeljevanja poslovnih prednosti in ugodnosti (npr. vabila, gostoljubnost, prireditve itd.). Pričakujemo, da se tako zaposleni kot tudi poslovni partnerji držijo tam določenih določb.
4.3 Donacije in sponzorstva
Sebe vidimo kot aktivnega člana družbe in smo zato v družbo vključeni na različne načine. Donacije in druge oblike družbene zavezanosti dajemo, ne da bi od tega pričakovali koristi.
Donacije se ne smejo dajati političnim strankam ali fundacijam in ustanovam, ki simpatizirajo s političnimi strankami.
Ukrepi za sponzoriranje so mogoči le po predhodnem pravnem pregledu in ob upoštevanju ustrezne uspešnosti in premisleka ter v skladu z internimi smernicami podjetja.
4.4 Odnosi z oblastmi in javnimi uradi
V odnosih z oblastmi vedno delujemo pošteno, pregledno in v skladu z veljavno zakonodajo.
V primeru poizvedb organov ali drugih oddelkov, ki presegajo rutinske zadeve, vedno obvestimo odgovornega vodjo in po potrebi tudi pravno službo, za usklajevanje naslednjih korakov.
4.5 Poštena konkurenca in protitrustovsko pravo
Zavezani smo k pošteni konkurenci in spoštovanju s tem povezanih pravnih predpisov.
Kartelne kršitve ogrožajo naš uspeh in jih ne bomo dopuščali.
Menedžerji in zaposleni v našem podjetju se ne dogovarjajo s konkurenti, dobavitelji in drugimi podjetji, ki bi lahko vplivali na konkurenčno situacijo.
V primeru dvoma mora biti pri odločitvi vključena pravna služba.
4.6 Preprečevanje pranja denarja
Upoštevamo zakonske obveznosti za preprečevanje pranja denarja in ne sodelujemo pri pranju denarja. Vsak zaposleni mora v pravni službi preveriti nenavadne finančne transakcije, zlasti tiste z gotovino, ki lahko povzročijo sum pranja denarja.
4.7 Zaščita intelektualne lastnine
Kar zadeva zaščito intelektualne lastnine, spoštujemo veljavno zakonodajo. Intelektualna lastnina je zaščitena z zakonom (npr. avtorske pravice, blagovne znamke ali patentne pravice) ali kot poslovna skrivnost.
Tega se držimo. Vendar je pravni položaj pogosto odvisen od posebnosti posameznega primera. V primeru dvoma zato v oceno vključimo pravno službo.
4.8 Finančna integriteta
Poslovne transakcije in poslovne evidence našega podjetja morajo biti natančne in pravilne. Vse poslovne transakcije, sredstva in obveznosti evidentiramo in dokumentiramo, v skladu z zakonskimi zahtevami.
Dokumenti, pomembni za finančno računovodstvo, ne smejo vsebovati namerno napačnih ali zavajajočih vnosov. Prepovedana je kakršna koli oblika manipulacije z bilanco stanja.
5. Zaupnost in komunikacija
5.1 Zaupnost
Poslovne skrivnosti našega podjetja so zaščitene in se z njimi ravna strogo zaupno.
Poslovna skrivnost vključuje vse dokumente, ki niso primerni ali namenjeni za zunanje razširjanje, kot so na primer pogodbe, osnutki pogodb, podatki o načrtovanju, finančni podatki, podatki o zaposlenih, intelektualna lastnina in vsa druga poslovna razmišljanja (zaupne informacije).
Zaupne informacije interno dajemo na voljo le tistim zaposlenim, ki se z njimi ukvarjajo.
Za digitalne, zaupne informacije je treba uporabiti posebne zaščitne mehanizme.
Pri pošiljanju e-pošte zagotavljamo, da se zaupna besedila in priloge pošiljajo samo pooblaščenim osebam.
V družabnih omrežjih ne posredujemo nobenih zaupnih ali občutljivih informacij o podjetju.
Prenos zaupnih informacij tretjim osebam je mogoč le, če je to v interesu podjetja in če posredovanje ne krši zakonskih ali pogodbenih predpisov. Pred posredovanjem takšnih zaupnih podatkov tretjim osebam je vedno treba skleniti pogodbo o zaupnosti. Če ste v dvomih, poiščite nasvet pri pravni službi.
5.2 Komunikacija z javnostjo
Spoštujemo pravico do svobode izražanja ter zaščite osebnih pravic in zasebnosti.
Vsak zaposleni se mora zavedati, da ga lahko tudi v svojem zasebnem življenju dojemamo kot del in predstavnik našega podjetja. Vsi zaposleni so zato pozvani, da s svojim vedenjem in nastopom v javnosti ohranijo ugled podjetja.
5.3 Izjave v marketingu in oglaševanju / poročanje
Na področju trženja in oglaševanja vedno zagotavljamo resnične informacije o naših storitvah. Napačne in zavajajoče informacije lahko škodujejo tako našim strankam, kot tudi našemu ugledu. Cenimo odprto in resnično poročanje in komuniciranje o poslovnih transakcijah podjetja z vlagatelji, zaposlenimi, strankami, poslovnimi partnerji, javnostjo in vladnimi institucijami.
5.4 Varstvo podatkov
Pri zbiranju, shranjevanju, obdelavi ali prenosu osebnih podatkov (npr. Ime, naslov, telefonska številka, datum rojstva itd.) zaposlenih, strank ali tretjih oseb zagotavljamo največjo možno skrb in skladnost z veljavnimi zakoni in predpisi. V primeru dvoma poiščemo nasvet pooblaščene osebe za varstvo podatkov.
5.5 Preglednost informacij
Zagotavljamo hitro in nemoteno izmenjavo informacij v podjetju. Informacije se pravilno in v celoti posredujejo drugim pooblaščenim osebam. Znanja, pomembna za neko dejavnost, niso neupravičeno zadržana, ponarejena ali selektivno posredovana.
6. Izvajanje in kontaktne osebe
Aktivno spodbujamo sporočanje pravil, na katerih temelji ta kodeks ravnanja.
Zaposlene spodbujamo, da se odkrito lotevajo problemov in težav. Zaposleni, ki v dobri veri vzbujajo pomisleke glede poslovanja podjetja, zaradi tega niso prikrajšani.
Naše vodje imajo posebno vlogo vzornika in so prva kontaktna točka za vprašanja o razumevanju predpisov. V okviru svojih nalog upravljanja preprečujejo nesprejemljivo vedenje ali sprejemajo ustrezne ukrepe za preprečevanje kršitev pravil, na svojem območju odgovornosti.
Zunanji odvetnik in varuh človekovih pravic je zaposlenim in poslovnim partnerjem na voljo - na spodnjih kontaktnih podatkih, če imajo kakršna koli vprašanja glede tega kodeksa ravnanja ali opozarjajo na kršitve zakonov ali smernic.
Odvetnik in varuh človekovih pravic zaupno obravnavata vse informacije.
Z njim se lahko posvetujete na naslednji način:
Compliance Officer Services Legal
n/n
7. Pomoč pri odločanju
Če niste prepričani, ali je odločitev v skladu s pravili podjetja, vam morebiti lahko pomagajo naslednja vprašanja:
• Ali je moja odločitev zakonita in ali je v skladu s pravili podjetja?
• Ali se lahko odločim v najboljšem interesu podjetja, brez konkurenčnih interesov?
• Ali lahko odločitev uskladim s svojo vestjo?
• Ali lahko odločitev zlahka razkrijem zunanjemu svetu?
• Ali bi odločitev lahko potrdila in sprejela tudi tretja oseba?
• Ali bo moja odločitev zaščitila dober ugled podjetja?
Če lahko na vsa vprašanja odgovorite z "da", je vaša odločitev verjetno upravičena. Če dvomite, se obrnite na imenovane kontaktne osebe.
Stanje: 05/2020